2015. március 18., szerda

Paverpol segédlet

Véletlenül bukkantam Kovács Ildikó paverpol művész oldalára, aki - e technika iránt érdeklődőknek nagy segítséget nyújtva - a 'Fekete balerina' készítése közben készült képsoron mutatja be a munka menetét, s azon belül - ahol szükséges - az apróbb 'fogásokat' szöveges információval is ellátja.
A hosszú, de nagyon hasznos képsor  és a rövid szöveges információk az oldalt lefelé görgetve itt is megtalálható.

Drótból készül a váz, közel végleges pozícióban, ha lehet. Rögzítésül a szigetelő-szalag is megfelel.
Alufóliából épül fel a test.
Jó szorosan, tömören, kicsit kisebbre, mint a végleges méret.
Szeretem a fóliát festőszalaggal is rögzíteni, pláne ha csak másnap folytathatom.
Paverpol és Art-stone keverékéből készítek gyurmát.
Jó sűrűre keverem.
Kézzel gyúrom a megfelelő keménységűre, amíg már nem ragad a kézhez.
Ha több sikerült, fol-pack-ba csavarva sokáig felhasználható marad.
Próbálok elsőre fejformát adni neki.
Ujjal kinyomkodom a főbb mélyedéseket
Ezzel a gumis eszközzel nagyon jól lehet tovább alakítani.
Az esetleges repedéseket Paverpol+Paverplast keverékével tömítem, simítom.
Folytatom a testet is a gyurmával, de ez nem szükséges feltétlenül, csak opció.
Vizes ujjal szép simára lehet dolgozni a felületét.
Paverpol+Paverplast keverékkel festettem át.
A kezeket, ujjakat is Paverpol+Paverplast keverékkel festettem át.
A testet nagyon szépen lehet borítani a Wrappers nevű anyaggal.
A kezeket, lábakat tekertem be vele.
Még egy kis Paverplast-os kence-fice.
Kész. Jöhet a rögzítés és az öltöztetés.

1 megjegyzés: